Nieuwkomer Josh V in designkleding is een vrouw. Josh Veldhuizen. Een vrouw die weet wat ze wil. Een zelfbewuste vrouw dus. En eentje die als geen ander de kracht van media en het internet heeft gebruikt om in vijf jaar tijd een exclusieve kledinglijn van de grond te krijgen. En hoe. Inmiddels zijn de collecties in 9 landen verkrijgbaar in meer dan 400 partnershops. De webwinkel verkoopt wereldwijd de luxe, comfortabele jurken, schoenen en accessoires. Een hele prestatie en dat heeft vooral te maken met het inschakelen van RTL5
Inzet van sociale media promoot designkleding Josh V
Want wie bekend is, kan een eigen kledinglijn opzetten, kijk maar naar alle topsporters die inmiddels “iets”met hun eigen naam er op zijn gaan produceren. Josh V startte in 2011 met een door haarzelf bedachte reality show. En daarna ging het snel. Er is zelfs een haarstukje dat “the Josh” heet waarmee je “net zo’n mooie bos haar als mijzelf kunt krijgen” schrijft ze in haar blog.
Betaalbare designkleding voor exclusieve dames
Designkleding, je moet er van houden. Niet iedereen is even belust op designkleding, vooral omdat designkleding vaak onbetaalbaar is. Denk aan merken als Vutton en MaxMara en je weet dat je een dikke portemonnee moet hebben om een item uit de collectie te scoren. Maar Josh V is toegankelijk oftewel (relatief) betaalbaar, tenminste dat geeft de ontwerpster zelf aan.
Zelfbewuste vrouwen kopen designkleding
Het modemerk Josh V mikt op zelfbewuste vrouwen en doelt daar mee uiteraard op de zakenvrouwen die goed voor de dag moeten komen zonder aanstoot te geven. Vrouwelijk, maar niet tè, zakelijk maar niet tè, sjiek maar niet tè. Voorwaar een hele opgave. Vrouwen moeten altijd balanceren tussen dat soort grootheden, terwijl bij mannen alleen maar de regel “meer” is beter geldt. Als je de moeite neemt om de collectie van Josh V te bekijken dan kun je niet anders zeggen dan dat ze daar in geslaagd is. Het ademt iets tijdloos uit, iets hemels zonder zweverig te zijn en iets intergalactisch, ongrijpbaar. In the cloud dus.
Designkleding: kwaliteit materiaal en details
Josh V komt zelf uit het modewereld en weet hoe dingen werken en welke dingen niet werken. Ze komt uit een ondernemersfamilie, was een voormalig fotomodel en heeft veel bekende ontwerpers zelf ontmoet. Sinds 2011 heeft ze een eigen kledinglijn ontworpen voor vrouwen die gesteld zijn op kwaliteit, luxe en comfort. Zoiets zou er nog niet zijn in Nederland. Kleding waarin vrouwen er geweldig uitzien en zich geweldig voelen. Met dit soort kreten probeert Josh V ervoor te zorgen dat er een soort van community ontstaat waar je bij moet horen. Als exclusieve dame dus. Josh V neemt je bij de hand en vertelt wat je moet weten, wat je niet mag missen. Een soort Linda, maar dan jong en streberig.
Interactieve, futuristische website
Hoewel Wehkamp de oudste online winkel is, heeft deze site nog niet eens een blog. Ook is de site voor de rest weinig interactief en dat is precies het tegen over gestelde van wat Josh V voor ogen staat. Want op deze website vind je wel een lookboek, kun je gratis stijladvies krijgen en kijken naar de wekelijkse vlogs die Josh V maakt. Daarop kun je zien dat ze haar modellentijd nog niet helemaal ontgroeid is, want haar looks zijn behoorlijke skinny. Ook de diverse modellen zijn allemaal van het maatje xxxxxs. Dat is een beetje jammer maar schijnt te horen bij designkleding en modeshows. Nog altijd is de strijd tegen modellen met maatje anorexia niet gestreden en dat terwijl de doorsnee Nederlandse vrouw toch echt maat 42 heeft.
Mode voor elegante reuzinnen
Bovendien zijn de Nederlandse vrouwen groot, we zijn de afgelopen jaren gemiddeld 20 cm gegroeid. Dus eigenlijk zou er best nog een niche zijn in de modewereld. Namelijk een designmerk dat rekening houdt met reuzinnen. Met zwakke ruggen, brede heupen en grote voeten. Ik kijk reikhalzend uit naar de onderneemster die daar een collectie aan wijdt. Exclusief, comfortabel en luxe geen probleem.